Соковете "Наберини" - Моята Ферма - Близо до Вас!

Соковете "Наберини"

„ДИВИКА“ ООД е фирма, занимаваща се диворастящи гъби, горски плодове и плодови сокове, която съумя да създаде и внесе истинския плодов сок в ежедневието на разумните хора. Нейните нови продукти разрушиха стереотипа на промишлено произведените и овкусени сокове, и разкриха естествения вкус на българските плодове.

Компанията предлага директни плодови сокове, които са опаковани веднага след изстискването и пастьоризирането им1. Това са директни сокове (сокове, коитонеса от плодов концентрат) от

здрави; узрели; пресни, охладени или замразени плодове, който сок е получен чрез директно пресоване или пасиране и е подложен на нежна пастьоризация от 80-84оC в зависимост от киселинността (pH) на плода. Всички сокове, произвеждани от фирмата са мътни сокове, които не се подлагат на избистряне с колоидно-химични или биохимични методи. Соковете са от един плод или комбинация от плодове (смесен сок). Те са с 100% плодово съдържание и към тях не се добавят никакви вода, захар, консерванти, оцветители, подсладители или други добавки. Соковете съдържат типичните за сока на плода естествени захари, цвят, аромат и вкус.

Соковете от пресован и/или пасиран плод, които се пастьоризират и опаковат веднага след изстискването на плода, се наричат директни сокове. Както и при прясно изцедения сок (fresh), при директните сокове няма добавена вода, захар, подсладители, овкусители, оцветители, консерванти, избистрящи вещества или каквито и да било добавки. Директните сокове се отличават от соковете на пазара по това, че за производството на останалите сокове се използва плодов концентрат. Плодовият концентрат е продукт на преработвателната промишленост, които се получава от високо-температурен процес, при които се отнема част от естествената вода на плода. Процесът на концентрация е характерен за 99% от предлаганите сокове и води до значителна загуба на аромат, вкус и вода, и до пълна загуба на витаминно съдържание. Водата се отнема, за да се намали теглото на сока с цел оптимизиране на разхода по транспортиране до фирмите, занимаващи се с производство на сокове от концентрат. Тези фирми купуват концентрат от всяка точка на света и възстановяват отнетата вода.

Някои от фирмите възстановяват количеството единствено на отнетата вода, а други добавят повече, което налага добавяне на захар, оцветители, ароматизатори, консерванти. Директните сокове са с много по-високо качество на продукта в сравнение със соковете от концентрат, защото притежават по-богата хранителна и витамина стойност, нямат никакви добавки, те са с по-богат вкус и аромат, и са пакетирани непосредствено след извличане на сока.

Описание на продукта:

  • 100% плодово съдържание;
  • Директни, студено пресовани или пасирани сокове;
  • Неизбистрени и нефилтрирани сокове;
  • Соковете са нежно пастьоризирани;
  • Всички сокове са изцяло от здрави, узрели, пресни, охладени или замразени плодове. Те са с

100% плодово съдържание и към тях не се добавя вода, захар, подсладители ,консерванти,

оцветители, ароматизатори, или други добавки. Соковете съдържат типичните за сока на

плода естествени захари, цвят, аромат и вкус.

  • Соковете са едно-, дву- или много компонентни (смесени) сокове.

Брандиране

За своите сокове компанията е разработила марката .. Идеята на името е изградена около концепцията, че чаша със сок NABERINI е чаша с прясно изцеден плод, набран директно от природата и приготвен специално за Вас – нашият любим клиент. Соковете NABERINI сближават нашите клиенти с природата, защото те са висококачествен продукт, произведен с висококачествено оборудване, но и защото носят радост, щастие и свобода. NABERINI е транскрипцията на латиница на две български думи: „НАБЕРИ“ и „НИ“. Ето защо компанията е избрала като лого на продукта дърво, чието стъбло е ръка, която откъсва плодчета от едно дърво. В същото време NABERINI носи в себе си смисъла за диворастящи плодове (berries), които са важна съставка на соковете NABERINI.

Производствен процес

Производството на соковете се основава на висококачествен процес на производствов поток, при който се съкращава времето на преработка; драстично се намалява времето на излагане на сока на влиянието на кислорода; намалява се възможността от замърсяване на сока от хора или околната среда; запазват се естественият аромат и вкус, и, в най-голяма възможна степен, се запазват витаминната и хранителната стойност на продукта.

В зависимост от методологията на изцеждане сокове биват:

  • Сокове, получени чрез директно пресоване с лентова преса;
  • Сокове, получени чрез пресоване с пневматична преса с балон;
  • Сокове, получени чрез смесване на плодово пюре и пресован плод.

Пастьоризация

Студено-пресованите и смесени сокове се пастьоризират незабавно след изцеждането им. Целта на пастьоризацията е да удължи сока на годност на опакования продукт чрез намаляване на броя на живите патогенни бактерии до ниво, при което е много малко вероятно да предизвикат болести. Пастьоризацията удължава срока на годност поне до 1 година при условие, че пастьоризираният продукт се съхранява както е указано. Температурата на пастьоризация зависи от киселинността на продукта, като продуктите с по-ниска киселинност преминават при пастьоризация при по-висока температура. Пастьоризацията внимателно се контролира, за да се постигне желания спад в патогенните организми, като същевременно се следи за запазване на вкуса и качеството на продукта, които като цяло се влияят отрицателно от високата температура. Киселинността се измерва за всяка партида и се взима предвид при определяне на температурата на пастьоризация.

Опаковки

Веднага след пастьоризацията на соковете се прави горещо пълнене при температури около 80-84оC в следните опаковки:

– 3 л. метализирана торба от типа „бег-ин-бокс“ (bag-in-box), която за се поставя във външна опаковка картонена кутия;

– 750 мл стъклена бутилка от зелено стъкло с капачка „туис-оф“ (twist-off cap)

– 200 мл стъклена бутилка от зелено стъкло с капачка „туис-оф“.

Стъклената опаковка от оцветено стъкло и метализираното фолио имат редица предимства пред

другите видове опаковки, защото: не оказват влияние върху вкуса и цвета на продукта;

възпрепятстват вредното въздействие на слънчевата светлината; не позволяват навлизане на

кислород, вода или микроорганизми, и запазват термичната устойчивост на продукта.

Срок на годност

Високото качество на суровините, производствения процес и опаковката гарантират срок на годност надвишаващ едногодишен период. Независимо от това, фирмата показва срок от 1 година като срок на годност на продуктите си. След отваряне продуктът трябва да се съхранява в хладилник и да се консумира в рамките на 14 дни за опаковка бег-ин-бокс и до 3 дни за стъклена опаковка. Опаковката бег-ин-бокс има срок на годност след отваряне от 14 дни, защото при изливане на сок от нея обемът й се свива и няма навлизане на кислород в опаковката, което принципно има отрицателно въздействие върху сока и вкусовите му качества. Липсата на каквито и да е консерванти прави продукта податлив на ферментация.

Соковете на фирмата са произведени за ценителите на добрата храна, и естествения вкус и аромат на храните. Това може да са млади и динамични, или улегнали и здравословно-мислещи хора.

Продуктът е идеален за деца, тъй като поради засиления си метаболизъм те са по-уязвими от възрастните на отрицателното влияние на химическите вещества. Децата трябва да консумират единствено естествени продукти без химически добавки или добавени захари.

Производството на сокове е свързано с внедряването на съвременни производствени мощности и технологични схеми според пазарните изисквания за качество, хигиена, безопасност и трайност на произвежданите храни.